Verzin zelf een titel

VERSCHRIKKELIJK!!!!! (hier kom ik nog wel op terug)

Een prachtige dag, wederom prachtig weer. Echt, de zon. Heerlijk.

Ik heb weer goed geslapen. Tiny en ik hebben gezellig samen ontbeten en daarna vertrokken naar Florac. Markt. Klein, maar fijn. Een kraam waar ik voor een klein bedrag iets kocht, maar groot plezier beleefde. De dame vroeg waar we vandaan kwamen, Pays Bas, ach dat kan ze niet, die taal spreekt ze niet. Ze probeerde het wel en dat was gewoon heel leuk. Tiny en ik zijn in leuke winkeltjes geweest en hebben gewandeld door zulke leuke steegjes. Het was me al opgevallen dat er hier veel mensen zijn met honden, maar hier …. Tjonge wat een hoeveelheid katten!!!! Nee, ik wil ze niet allemaal hebben, zeker niet. Maar het zijn er veel. Ik zou zeggen katers castreren en/of de poezen steriliseren, maar wie ben ik.

Het is een erg leuk stadje. Het was echt gezellig.

Aansluitend zijn we naar ‘Le Relais de L’Espinas’ gegaan en daar hebben we gegeten. De plek heet ook L ‘Espinas. Heerlijk buiten gezeten en een lekker brood dat ze er hebben. De hippies noemt Rik ze. Leuke plek om iets te nuttigen. In een lekker ongedwongen sfeer, lekker relaxed.

Nog even: een uitzicht……. Overweldigend. In die streken was (in de verte) de Mont Ventoux te zien. Voor mij? Prachtig uitzicht op bergen en geweldige begroeiing en rotsen.

We hebben en naar Florac en naar de Hippies en weer terug naar Collet de Dezes prachtige wegen gevolgd. Wederom echt heel erg mooi!!

We waren rond kwart voor drie thuis. Het was nog heerlijk buiten. Lekker in het zonnetje. Nog even buiten bezig zijn. De druiven, die waar ik bij kon, plukken, dat gaat handiger dan gedacht. En ja, natuurlijk, stekken verzamelt. Of het me gaat lukken? Geen idee. Alleen al het proberen waard; witte druif, granaatappel, laurier.

Hier het terugkomen op met wat ik bedoel met het woord in hoofdletters geschreven bovenaan dit document. Dan het onvermijdelijke; overleg over morgen, de dag voor vertrek en de dag van vertrek. Of ik morgen nog een bijdrage lever weet ik niet. Morgen geen ondernemingen meer, lekker hier bij huis. Poetsen, opruimen. Inpakken. Zodat zaterdagmorgen; wakker worden, kort eenvoudig onderhoud, aankleden, inpakken en wegwezen. Niet helemaal, Tiny heeft natuurlijk nog wat dingen te doen voordat het huis veilig afgesloten en achtergelaten kan worden. Het aanstaande vertrek zal er waarschijnlijk wel voor zorgen dat ik redelijk op tijd wakker zal zijn (zul je zien dat ik dóórslaap), de kriebels van de reis zullen er best zijn. Kilometers vreten. De laatste dag.

Het zal raar zijn. Ik zal Tiny gaan missen. Natuurlijk zal ik blij zijn om weer thuis te zijn, de katten weer om me heen, het zou niet goed zijn als dat niet zo was, maar gegeven is dat het bijzonder gezellig was.

Dank je Tiny.

Reacties

Reacties

Klara

Ja , heimwee en weemoed !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!